Brukardialog

Funktionsrätt Karlstad är ett samverkansorgan för de funktionsrättsföreningar som finns i Karlstad och som gemensamt vill med funktionsrättsfrågor på det lokalpolitiska området.

Vår ambition är, att i samråd med medlemsföreningarna arbeta med de frågor som berör funktionsnedsättningar av olika slag, och därigenom bidra till ökad tillgänglighet, service och förståelse för våra medlemmars varierande förutsättningar och behov.

Vi arbetar gemensamt bland annat med funktionsrättsrådet, brukardialoger med samtliga förvaltningar inom Karlstad kommun, referensgrupper och Tillgänglighetsgruppen inom vår egen organisation. I Funktionsrättsrådet träffar vi de olika förvaltningarnas politiker och i Brukardialogerna handlar det om diskussioner med tjänstemän från samma förvaltningar.